کد خبر: 979247
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
تکواندوکاران ایران بعد از طی کردن یک مسیر سه ساله سخت و دشوار حالا به روز نتیجه گیری رسیدند؛ روزی سخت که باید برای گرفتن حق خود با رقبا تا بن دندان مسلح بجنگند و برابر رقبایی قرار بگیرند که هیچ یک از مشکلات عجیب و غریب تکواندوکاران ایران را که این روز‌ها به دلیل مشکلات تحریم با آن روبرو شدند را ندارند و با خیال آسوده در راه مسکو هستند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کمتر از ۱۰ روز دیگر ۱۲۸ تکواندوکار از ۴۲ کشور روی «شی هاپ چانگ» پهن شده در مسکو به مصاف هم می‌روند تا برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با هم رقابت کنند. این فینال گرندپری است که در روسیه برگزار می‌شود و چهار تکواندوکار ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، سروش احمدی و سجاد مردانی چهار تکواندوکار ایران هستند که برای گرفتن سهمیه در این بازی‌ها تلاش می‌کنند.

رقابتی سخت که ماموریت کسب سهمیه در این مسابقات را دشوار می‌کند. اسامی تکواندوکاران حاضر در این مسابقات نشان می‌دهد که سطح فنی فینال گرندپری روسیه شاید هم ردیف با مسابقات جهانی هم باشد. فردی که در مسکو مدال طلا کسب می‌کند صاحب ۸۰ امتیاز می‌شود که رسیدن به این امتیاز برای هر یک از ستاره‌های تکواندوی دنیا از نان شب هم واجب‌تر است، اما موضوعی که حالا کار را برای تیم ایران سخت کرده است، شاید تنها قدرت رقبا نباشد. بلکه موضوعات مهم دیگری هم وجود دارد که اعضای تیم ملی را به لحاظ روانی تحت فشار قرار می‌دهد.

در روسیه تیم ایران می‌تواند سه سهمیه را قطعی کند، اما اگر به هر دلیلی نتواند این سه سهمیه را کسب کند آنوقت کار برایش در مسابقت قاره‌ای دشوار می‌شود. اگر تیم ایران در این مسابقات صاحب یک سهمیه شود، آنوقت تنها یک سهمیه را می‌تواند در مسابقات قاره‌ای کسب کند، اما اگر صاحب دو سهمیه و یا بیشتر شود طبق قوانین فدراسیون جهانی دیگر نمی‌تواند در مسابقات قاره‌ای به دنبال کسب سهمیه باشد. همین موضوع فشار روانی را روی تیم افزایش داده است و باید نمایندگان ایران تمام تلاش خود را به کار بگیرند که در روسیه کار را تمام کنند تا دیگر کار به مسابقات قاره‌ای کشیده نشود، اما واقعا این کار به سادگی ممکن است؟

وضعیت جدول و شرایط حساس نشان از این دارد که تیم ملی تکواندو باید برای رسیدن به سهمیه المپیک باید ۴ عملیات غیر ممکن را به سرانجام برساند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم آرمین هادی پور نماینده تیم ایران است. کسی که در رنکینگ چهار دنیا است، اما به شدت از سوی رقیب روس خود «آرماتانوف» تهدید می‌شود. کسی که در دور دوم به احتمال زیاد با آرمین روبرو می‌شود و همین به یکی از دغدغه‌های تیم ایران تبدیل می‌شود. پیروزی بر این رقیب سر سخت در خاک کشورش بسیار دشوار است، اما اگر حاصل شود می‌تواند آرمین را به المپیک توکیو برساند.

در وزن ۶۸- تیم ملی تکواندو دو سهمیه دارد؛ میر هاشم حسینی و سروش احمدی که این دو نفر با دو شرایط کاملا متفاوت هستند. میر هاشم در یک قدمی کسب سهمیه است، اما سروش تنها با مدال طلا می‌تواند سهمیه حضور در توکیو را قطعی کند. نکته مهم، اما در روسیه این است که سروش می‌تواند راه کسب سهمیه برای میر هاشم را آسان کند. سروش باید در دور اول جواد آچاب را شکست بدهد که نفر پنجم جهان است. در ادامه هم احتمالا حریفش احمد ابوقاش اردنی خواهد بود که در رده چهارم رنکینگ جهان قرار دارد. پیروزی سروش در این دو مسابقه بهترین اتفاق ممکن برای میرهاشم خواهد بود که در رده ششم رنکینگ قرار دارد. موفقیت سروش می‌تواند بخشی از پروژه موفقیت میرهاشم باشد، اما بخش دیگر را باید خودش طی کند که بسیار سخت است. میرهاشم در دور نخست باید آلکسی دنیسنکو روس را شکست بدهد که این تکواندوکار عنوان دار جهان در کشور خودش به این سادگی تسلیم نخواهد شد. در ادامه هم یک نبرد انتقامی را در پیش دارد که مقابل بردلی سیندن انگلیسی است که میرهاشم اگر در جدول بماند و به او برسد می‌تواند همه‌ی ناراحتی اش از انگلیسی‌ها خالی کند.

این قرعه سخت تکواندوکاران ایران در دو وزن مهم است، اما سجاد مردانی هم با قرعه سخت و دشواری روبرو است که کارش را برای رسیدن به مدال و سهمیه دشوار می‌کند. او کاپیتان تیم ایران است، اما کارش برای رسیدن به سهمیه المپیک واقعا دشوار است. سجاد مردانی هم در وزن ۸۰+ کیلوگرم باید برای رسیدن به سهمیه المپیک همانند دو نماینده دیگر ایران از سد رقیب اصلی خود عبور کند. «ماهاما چو» از انگلستان مهمترین رقیب سجاد است که در مرحله دوم احتمالا مقابل سجاد قرار می‌گیرد. سجاد برای کسب سهمیه باید در روسیه به مدال برسد و این کار واقعا دشوار است.

این قرعه‌ها نشان از روز‌های سخت تکواندوی ایران در فینال گرند پری دارد. روسیه به سرزمین آرزو‌ها برای تکواندوکاران ایران تبدیل شده است. تکواندوکاران ایران بعد از طی کردن یک مسیر سه ساله سخت و دشوار حالا به روز نتیجه گیری رسیدند. روزی سخت که باید برای گرفتن حق خود با رقبا تا بن دندان مسلح بجنگند. رقبایی که هیچ یک از مشکلات عجیب و غریب تکواندوکاران ایران را که این روز‌ها به دلیل مشکلات تحریم با آن روبرو شدند را ندارند و با خیال آسوده در راه مسکو هستند.
 
منبع: تکواندو پلاس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار